praktijk voor natuurlijk genezen

menu

Wil je herstellen van een burn-out? Doe dan iets aan je hooggevoeligheid!

Burn-out én hooggevoelig!

"Ik heb een burn-out, en ik ben óók nog hooggevoelig!" zei ze. "Kun je nagaan. Dat is dubbelop!" Ik snap dat. Een burn-out is al erg genoeg. Als je dan ook nog hooggevoelig bent, dan is het voor jou nog veel lastiger, natuurlijk. Maar eigenlijk... Ik ben nog nooit iemand tegengekomen, die een burn-out had, maar niet hooggevoelig was. Iemand die niet hooggevoelig is, krijgt geen burn-out. Die gaat niet zo lang door.
 

Iemand die niet hooggevoelig is, zegt op een gegeven moment: "Ik doe het niet meer. Ik meld me wel ziek. Ze zoeken het maar uit." Of hij trekt aan de bel. En eist verandering. Of vraagt hulp. Dat is allemaal heel lastig, als je hooggevoelig bent. Juist omdat je hooggevoelig bent, blijf je langer volhouden.

Je probeert al jaren, hetzelfde te kunnen als anderen. Niet kinderachtig zijn.

Iedereen werkt 8 uur per dag. Dus dat moet ik ook kunnen. Iedere werkende moeder heeft het druk. Zij krijgen het wel voor elkaar. Dus dan moet ik dat ook kunnen. Bovendien: Als jij nu ziek wordt, krijgen je collega's het nóg drukker. En daar houd je rekening mee. Ten koste van jezelf. Je bent thuis bekaf. En kortaf. Vroeg naar bed. Geen tijd voor vrienden en familie. Want je moet slapen. Logisch toch, dat je dit niet volhoudt?

Als er nog extra stress bijkomt, dan knap je af.

Een irritante collega, nieuwe protocollen, verhuizing, ziekte in de familie, relatieproblemen... Alles wat stress oplevert, laat de emmer overstromen. Je leefde al op je reserves. Dit kun je er echt niet meer bij hebben.

Maar het gaat niet alleen om energiegebrek. Je bent heel erg overprikkeld.

De stress zit in je lijf. Je krijgt het er niet meer uit. Je zit niet meer goed in je lichaam. Je zit vooral in je hoofd. Dat hoofd werkt niet meer. Je kunt je gedachten niet meer logisch ordenen. Het voelt totaal leeg in je hoofd. Of mistig. Of juist veel te vol. Omdat je zo slecht in je lichaam zit, kun je angsten voelen. Je kunt een beetje gaan dissociëren. Je bent niet meer helemaal jezelf.

 

Tips voor burnout bij hooggevoeligheid

Wat kun je doen als je een burn-out hebt?

  • Bij een burn-out is rust belangrijk. Veel slapen. Héél veel slapen. Alleen daardoor kun je echt bijtanken.
  • Ga leuke dingen doen. Dingen waar je energie van krijgt. Dingen waar je blij van wordt.
  • Ga alle verplichtingen maar uit de weg.
  • Probeer je niet groot te houden. Laat bij de bedrijfsarts maar zien, hoe slecht het met je gaat.
  • Niemand weet hoe het met je gaat, als je dat niet laat zien. Dus kom op voor jezelf. Laat het weten, als iets niet lukt. Vraag hulp.
  • Als je weer moet integreren, en je voelt dat je er nog niet aan toe bent, geef dat dan ook aan. Springen de tranen je in de ogen? Laat dat dan ook zien. En ga weer naar huis.
  • Wil je pleasen afleren? Dat is makkelijk als je hooggevoelig bent!
  • Is je burn-out ontstaan door je werk? Dan is het niet handig, om hetzelfde werk weer te gaan doen, als je hersteld bent.
  • Leer je grenzen aan te geven. Zorg dat je stevig in je schoenen staat en leer nee te zeggen. (Beetje hulp bij nodig? Maak een afspraak)

Je moet ook de oorzaak van je burnout oplossen. En die oorzaak is je óók je hooggevoeligheid!

De directe oorzaak van je hooggevoeligheid was bijvoorbeeld drukte op het werk, of ellende thuis, of oneerlijk of respectloos gedrag van een collega of leidinggevende, enz. Deze oorzaak is beschadigend voor je geweest, en kun je daarom zien als een trauma. Dat trauma kunnen we oplossen zodat alle spanning er van af gaat. Maar als je een burn-out hebt, komt dat doordat je hooggevoelig bent. Daarom is het belangrijk, dat je ook leert met je hooggevoeligheid om te gaan. Of beter: Om minder last te hebben van je hooggevoeligheid. Hoe doe je dat?

  • Gronden. Op 5 manieren. Ín je lijf, mét je lijf, in je energieveld, met je chakra en met je bewustzijn.
  • Je aura beschermen tegen overprikkeling. Tegen herrie, drukte, emoties van anderen, en verwachtingen van anderen.
  • Leren stress van je af te laten glijden. Leren écht te ontspannen.
  • Leren als HSP-er met je wereld om te gaan. Met je agenda, je schoonouders, je baas, je gillende kinderen, de werkdruk, je perfectionisme, enz.

Heb je een burn-out gehad? Dan ben je nu méér hooggevoelig dan er vóór.

Na een burn-out merk je dat je meer gevoelig bent dan vóór de burn-out. Je blijft extra gevoelig voor stress. Daarom is het juist ook ná een burn-out belangrijk je hooggevoeligheid onder controle te krijgen. Anders ligt een tweede burn-out op de loer. Daar zit je niet op te wachten, toch?

 

Hoe kan ik je helpen bij een burn-out?

  • De oorzaak van je burn-out is een trauma, en de gevolgen waarschijnlijk ook. Beide kunnen we oplossen.
  • Ik geef je de juiste visualisaties, speciaal voor jouw situatie.
  • Stress en spanning halen we uit je lijf.
  • Ik geef je praktische tips en oefeningen waarmee je de lastige situaties makkelijker aankunt.

Wil je leren hoe je zélf je klachten aanpakt met visualisatie?

 

Ik ben Jackelien Cerrone.

Energetisch therapeut en paranormaal therapeut.

Ik communiceer niet met je ratio maar met je onderbewuste.
Via het energieveld en het onderbewuste zoeken we de oorzaak van je klachten. Met helder waarnemen zie ik wat er gebeurd is.
Met energetische therapie brengen we je energieveld in balans.
En met visualisatie lossen we problemen op in het onderbewuste.
Ik ben gespecialiseerd in traumaverwerking en hooggevoeligheid.

Meer over mij lees je hier.

 

Inspiratie en Tips: Hooggevoeligheid & Hoogsensitiviteit

Nieuwste artikelen:

 

 

Deze website gebruikt cookies voor de registratie van statistieken: Verberg deze melding

naar boven