praktijk voor natuurlijk genezen

menu

Dankbaar zijn = gelukkig zijn

Een oefening in dankbaar zijn.

Ga liggen of zitten en ontspan je. Voel hoe je ademt en voel dat je bij iedere uitademing verder tot rust komt.

  • Ga dan met je aandacht naar je voeten en benen. Wees dankbaar voor je voeten en benen want ze brengen je de hele wereld rond als jij dat wilt. Misschien met pijn en moeite maar ze doen het wel!
  • Ga met je aandacht naar je buik. Wees dankbaar voor je buik want hij houdt je lekker warm.
  • Wees dankbaar voor je zitvlak want daarme kun je lekker zacht zitten.
  • Wees dankbaar voor je rug want ondanks pijn en stijfheid houdt hij je steeds weer overeind.
  • Wees dankbaar voor je nieren en je lever, want ze houden je schoon van binnen.
  • Wees dankbaar voor je armen en handen want daarmee kun je zóóóveel doen!
  • Wees dankbaar voor je longen en je hart want ze blijven hun werk doen, je hele leven lang.
  • Wees dankbaar voor je ogen en oren, je neus en je mond want ze laten je zoveel moois ervaren.
  • Wees dankbaar voor je hersenen want wat zou je zijn zonder?
  • Wees dankbaar voor de lucht die je ademt en het voedsel dat je eet
  • Wees dankbaar voor het bed waarin je slaapt en het dak boven je hoofd.
  • Voor de mensen om je heen en voor elke glimlach die je ziet.
  • Wees dankbaar voor de zon maar ook voor de regen.