praktijk voor natuurlijk genezen

menu

Inspiratiemail: Beter slapen

Hier een paar goede tips om beter te slapen, ook voor kinderen.

"Hallo Jackelien, hoe gaat het met jou? Met mij gaat het super goed. Ik val in slaap binnen 5 minuten én ik hoor nu ook geen stemmen meer. Ik doe de oefeningen elke avond. Heel erg bedankt, want ik vind het echt super fijn." In deze Inspiratiemail een heleboel tips om beter te slapen! Voor kinderen en voor volwassenen.

Duurt het lang voordat je (kind) in slaap valt? In het hoofdstuk hieronder vind je hiervoor verschillende tips en oefeningen om sneller in te slapen.

Als je midden in de nacht wakker wordt is er iets anders aan de hand. Word je altijd rond een uur of 3 wakker, dan kan dat aan de nieren liggen. In het midden van de slaap verandert de nierfunctie en als er dan te weinig vocht in het lichaam is word je wakker. Vaak moet je dan ook plassen. Veel mensen willen juist niet drinken omdat ze bang zijn om te moeten plassen, maar als je even een half glas water drinkt slaap je zo weer verder. Probeer het maar.

Sommige vrouwen die overdag te druk zijn om de stem van hun intuïtie te horen worden rond een uur of 4 wakker en slapen pas weer in vlak voordat de wekker gaat. Dat heet het heksenuurtje. Zo krijg je 's nachts de tijd om even stil te staan bij jezelf. Meestal word je best fit wakker ondanks het wakkerliggen.

Slaap je erg licht en word je bij ieder geluidje wakker, dan ben je te alert. Het is erg moeilijk daar zelf iets aan te veranderen. Dan kun je beter even een afspraak maken voor een consult. Ook als je wakker ligt van zorgen kan ik je helpen beter te slapen.

Als je onrustig slaapt kan dat ook komen door elektrische straling van bv tv, computer, schakelklok of elektrische wekkers (rood licht geeft onrust, groen licht is beter). Zo weinig mogelijk elkctrische apparatuur op de slaapkamer kan rust geven. Ook aardstralen onder het bed door kunnen vervelend zijn. Zet het bed eens op een andere plaats en kijk of het beter gaat.

En als je lichamelijk of mentaal gespannen bent, helpt Licht Yoga of mediteren. Je maakt je lichaam los en je hoofd leeg. Dan slaap je ook prima! "Het doet mij echt heel veel goed. Dat merk ik wel als ik een paar keer niet geweest ben. Na één les Licht Yoga slaap ik twee weken beter."

 

Dit artikel komt uit een Inspiratiemail.

Wat kun je hier nou zelf aan doen? Wil je ook de bijbehorende TIPS ontvangen, geef je dan op en ontvang de Inspiratiemail elke maand gratis in je mailbox, inclusief alle tips en oefeningen.